Ponnyakuten - vadfan hände?

Jag kollar på ponnyakuten när jag får tid på svtplay och har änsålänge sett alla avsnitt av årets sässong. 
 
För det första, inte en enda jävel av ungarna vet ett piss om hur man rider. "Mitt problem är att min ponny fattar fel galopp, och det kan ju vara lite farligt". HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHA det tog typ en kvart för ungen att sitta upp oså gnäller hon på att pollen går iväg? Vem orkar stå där o vänta? Få sparkar av fötter på rumpan när hon kravlar sig upp, inte konstigt att ponnyn bockar.
Helt seriöst, har ni sett programmet? Jag säger inte att jag rider nåt särskilt bra, men jag vet iallafall hur man fattar galopp och sitter på rätt sittben^^
 
"Min ponny är divig och tror att han är bäst". Visst så kan det vara, men hur lätt är det för din ponny att veta att han inte ska springa ifrån dig när ditt kroppsspråk säger "varsågod, ta all plats du behöver, spring om du vill!" Det är inte konstigt att han inte har någon respekt för tjejen när hon inte är något att respektera. 
 
Klagar på att ponnyn bockar av henne och att den är stirrig. Jag hade inte heller känt mig särskilt lugn eller ens velat ha någon på min rygg om jag hela tiden har någon som hänger mig i munnen och får gå med huvudet bland molnen. Som Tobbe själv sa kan inte nån av ungarna rida sina ponnyer i form, och helt ärligt tror jag att det är grunden till många av problemen. Inte just att de inte går i form kanske men faktumet att ingen av ponnierna blir ridna särskilt bra. 
 
Omg jag vill bara åka dit och skrika åt dom hur dom ska göra HAHAHAHA. Nu låter det som att jag tror att jag kan allt igen men helt seriöst, din ponny stannar och vägrar gå och då vänder du dig mot den och drar för kung och fosterland i grimskaftet. Tror du på allvar att en dragkamp kommer lösa problemet?
 
Hoppas verkligen de alla lärde sig rida på lägret, för dethär är verkligen pinsamt. 
 
Jag var tvungen att få detta ur mig, tycker synd om Tobbe som fick träna dom ungarna. Gud vad elak jag är, men alltså, det är ju sant?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0